Урок №1
Тема: Що таке історія ?Презентація
Урок №2
Тема:Як пов’язані історія і час
Мета: навчальна : розкрити суть понять «час»,
« відлік часу», « лінія часу», наука « хронологія», навчити учнів креслити
лінію часу та позначати дати на ній, вивчити одиниці часу, розвиваюча : формувати вміння визначати час, розташовувати події в хронологічному порядку, визначати століття,
виховна : виховувати працьовитість, бажання вивчати власну історію
Завантажити конспект
Презентація
Презентація
Урок №3
Тема:Як пов’язані історія і простір?
Мета: навчальна : розкрити суть понять :
історичний простір, карта, історична карта, легенда карти,
навчити
учнів працювати з історичною картою, розрізняти умовні знаки,
розвиваюча : формувати вміння знаходити об’єкти на
історичній карті,
виховна : виховувати самостійність, працьовитість,
прививати інтерес та любов до предмету історії.
Урок №4
Тема: Що таке речові історичні джерела.
Мета: Ознайомити учнів із різними видами історичних
джерел-писемними, усними, речовими, наголосити на їх значущості під час
вивчення курсу; подати початкові відомості про допоміжну для історії
науку-археологію, дати визначення понять «історичні джерела», «археологія»;
розвивати вміння свідомо читати історичний текст, переповідати основний його
зміст; робити найпростіші висновки; виховувати інтерес до історії.
Тема: Практичне
заняття. Про що можна дізнатися із сімейного фотоальбому.
Мета: навчитися
аналізувати фотографію як історичне джерело; розповідати про окремі
події родинного життя; розвивати вміння простежувати родинні зв’язки;виховувати
любов і повагу до всіх членів сім’ї.
події родинного життя; розвивати вміння простежувати родинні зв’язки;виховувати
любов і повагу до всіх членів сім’ї.
Завантажити конспект
Урок №6
Тема: Чому писемні джерела важливі
для вивчення історії.
Мета: ознайомити
учнів з письмовими видами
історичних джерел, визначити
їх значення для дослідження
минулого; навчити учнів з’ясовувати роль писемних джерел у вивченні історії,
на елементарному рівні
здобувати інформацію, що
містять історичні джерела; виховувати
шанобливе ставлення до історичних пам’яток.
Завантажити конспект
Завантажити конспект
Переглянути презентацію
Мета. Показати умови розвитку культури України на прикладах діяльності видатних діячів – В. Каразіна, М. Остроградського, П. Гулака – Артемовського, І. Мечникова; з’ясувати причини появи вищих начальних закладів в Україні; допомогти учням сформувати уявлення про складнощі культурного життя; виховувати інтерес до вивчення літератури.
Завантажити конспект
Переглянути презентацію

Мета. Охарактеризувати події, що відбулися на українських землях у 1914-1917 роках, спробу українців відродити Українську державу; закріпити навички аналізу і зіставлення історичного матеріалу, вміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах; виховувати учнів у дусі патріотизму, інтересу й поваги до історичного минулого своєї країни.
Завантажити конспект
Переглянути презентацію

Урок №7
Тема: Чому
мова є джерелом знань про минуле?
Мета: З’ясувати
значення мови як джерела знань про минуле на основі аналізу окремих слів та
пам’яток фольклору.Вчити учнів коментувати текст підручника і складати
запитання до нього, аналізувати мову та
фольклор, як історичні джерела. Розвивати навички роботи з підручником .
Виховувати любов до рідної мови, розуміння того, що справжнім творцем історії є
народ.Завантажити конспект
Переглянути презентацію
Урок №8
Тема: Що можна дізнатися про
минуле з географічних назв.
Мета: Ознайомити учнів з поняттям «історична топоніміка»,
довести, що географічні назви тісно пов’язані з історією, з’ясувати, які
чинники впливають на появу назв вулиць. Вчити учнів коментувати текст
підручника і складати запитання до нього. Розвивати навички роботи з картами,
розвивати уяву, мову, мислення. Сприяти вихованню інтересу до вивчення історії.
Урок №9
Тема: Практичне заняття.
Які назви навколо вас зберігають пам'ять про минуле.
Мета: поглибити знання учнів про історію рідного краю. Вчити учнів працювати з різними джерелами знань, пояснювати взаємозв’язок між назвами у населеному пункті та історичними подіями; заняттями людей, знаходити свій населений пункт на карті України; описувати словами географічне положення свого населеного пункту; наводити приклади історичних назв свого населеного пункту. Виховувати повагу до історичного минулого свого краю. Розвивати дослідницькі навички.
Мета: поглибити знання учнів про історію рідного краю. Вчити учнів працювати з різними джерелами знань, пояснювати взаємозв’язок між назвами у населеному пункті та історичними подіями; заняттями людей, знаходити свій населений пункт на карті України; описувати словами географічне положення свого населеного пункту; наводити приклади історичних назв свого населеного пункту. Виховувати повагу до історичного минулого свого краю. Розвивати дослідницькі навички.

Урок №10
Тема: Урок контролю і корекції
навчальних досягнень учнів із теми «Звідки і як історики довідуються про
минуле»
Мета: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з даної теми, визначити
якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати
розповідь, висловлювати власну думку, застосовувати набуті знання; виділити й
актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси; виховувати
зацікавленість історією.
завантажити конспект
завантажити конспект
Тема: Тема: Про кого розповідає історія
Мета: визначити,
що є головним змістом
історії, яку роль в
історії відіграють історичні діячі; удосконалити навички роботи
з текстом; розвивати вміння характеризувати історичного діяча; сприяти
зацікавленості учнів до вивчення діяльності історичних діячів.

Урок №12
Тема: Що називається історичними
подіями та явищами
Мета: з’ясувати, які події та явища називають історичними та
яке значення має їх дослідження для вивчення
минулого; удосконалити навички
роботи з текстом і вміння висловлювати власну точку зору;
викликати зацікавленість учнів до подій минулого своєї держави і свого народу.
Урок №16
Тема: УКРАЇНСЬКЕ СЕЛО І МІСТО У XVIII СТ.
Мета: Розкрити суть
політики Російської та Австрійської імперій щодо українських земель; з’ясувати
наслідки втрати державності для українського населення, зміни у землеробстві в ХVІІІ ст., традиції містобудування на Україні;
розвивати творчі здібності учнів; виховувати людяне і шанобливе ставлення до
культурних цінностей нашого народу.
Завантажити конспект
Завантажити конспект
Урок №17
Тема: ЯК ВІДКРИТТЯ ХАРКІВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ СПРИЯЛО РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ.Мета. Показати умови розвитку культури України на прикладах діяльності видатних діячів – В. Каразіна, М. Остроградського, П. Гулака – Артемовського, І. Мечникова; з’ясувати причини появи вищих начальних закладів в Україні; допомогти учням сформувати уявлення про складнощі культурного життя; виховувати інтерес до вивчення літератури.
Завантажити конспект
Переглянути презентацію

Урок №18
Тема: ЯКІ ПОДІЇ НАЗИВАЮТЬ УКРАЇНСЬКОЮ РЕВОЛЮЦІЄЮ.Мета. Охарактеризувати події, що відбулися на українських землях у 1914-1917 роках, спробу українців відродити Українську державу; закріпити навички аналізу і зіставлення історичного матеріалу, вміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах; виховувати учнів у дусі патріотизму, інтересу й поваги до історичного минулого своєї країни.
Завантажити конспект
Переглянути презентацію

Урок №19
Тема: Чому війна залишається в пам’яті
українського народу.
Мета: Ознайомити
учнів з основними подіями Другої Світової війни та місцем у ній України;
розкрити й показати на прикладах героїчну боротьбу українського народу проти
фашизму і сталінського тоталітарного режиму; виховувати в учнів почуття
патріотизму, гордості за героїчне минуле свого народу, готовності до захисту
своєї втчизни.
Урок №20
Тема: Коли і як утворилася сучасна Українська Держава.
Мета: Ознайомити
учнів з поняттям державна незалежність. Хронологічною тривалістю і послідовністю зазначених подій та явищ; виховувати в учнів шанобливе ставлення до державних символів; прививати бажання розбудовувати власну державу.
Урок №21
Тема: ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ " ПРО КОГО І ПРО ЩО РОЗПОВІДАЄ ІСТОРІЯ РІДНОГО КРАЮ"
Мета. навчальна : розкрити суть понять герб, геральдика, краєзнавство, етнографія, етнічні землі, навчити учнів працювати з літературними джерелами, лінією часу, проводити історичні міні- дослідження, розвиваюча : формувати вміння виділяти головну думку, розташовувати події в хронологічному порядку, спів ставляти події історії держави з подіями, які відбувались у нашому краї, виховна : виховувати ерудованість, працьовитість, бажання вивчати власну історію.
Урок №29
Тема: Уявна подорож історичними місцями
України.
Мета: навчити учнів описувати історичні пам’ятки, встановлювати зв’язки між кількома пам’ятками, часом їх створення, місцем розташування і подіями, що вони відображають; виховувати інтерес до вивчення історії, почуття любові до рідного краю.
Завантажити конспект
Мета: навчити учнів описувати історичні пам’ятки, встановлювати зв’язки між кількома пам’ятками, часом їх створення, місцем розташування і подіями, що вони відображають; виховувати інтерес до вивчення історії, почуття любові до рідного краю.
Завантажити конспект
Урок №31
Тема: Узагальнення до курсу «Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України»
Мета: узагальнити та
систематизувати знання учнів
з курсу, повторити основні
положення курсу, предмет
вивчення історії, допоміжні
історичні дисципліни, зробити висновки щодо ролі громадян,
історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України; продовжити
розвивати вміння аналізувати, порівнювати, співвідносити; складати план до
тексту; висловлювати власну точку зору. Ознайомити,
що є предметом вивчення історії та чому історичні знання важливі для людей.
Виховувати почуття патріотизму на основі історичного минулого.
Автор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиШановні колеги! Підчас проведення уроку №5 недоцільно аналізувати фотографію з підручника та записувати в зошит. Це даремна трата часу. Доцільніше використати власні фотографії для створення хронологічної шкали.
ВідповістиВидалити